HTML

Szabó Katalin, festőművész - artist painter

Friss topikok

2011.03.17. 22:19 szabokatalin

Pipacsok 2011

Címkék: kiállítás akvarell festészet exhibition gemälde szabo katalin ausstellung

Januárban befejeztem egy nagyméretű akvarell festményt, amelyet még előző évben kezdtem el. Így, keretestül 122 x 86 cm lett, ami ennél a technikánál jelentős méretnek számít. Kihívás volt ez a kép. Nemcsak azért, mert megrendelésre készült, hanem azért is, mert amikor elmentem papírt vásárolni a festéshez, ilyen méretben csupán egy darabot kaptam a boltban. Nem ronthattam el.

Mivel ekkora munkát nem lehet rövid idő alatt elkészíteni, meg kellett oldanom a hosszabb ideig nedvesen tartást is, de a penészesedést meggátolni. További nehézség, hogy ekkora papírnál száradáskor nagyon nagy a kontrakció, vagyis olyan sokat zsugorodik, hogy a tűzőgépes és ragasztószalagos rögzítés ellenére a papír széle a letűzésnél felszakadt és hullámosan száradt meg. Ezen úgy lehet segíteni, ha az ember egy kartonra vagy MDF lapra felkasírozza.

A következő meglepetés az volt, hogy a képkeretező nem vállalta ezt a munkát, mert csak géppel kasíroz, a gép pedig összegyűrné a hullámos papírt. Más lehetőség nem lévén utánajártam hogyan kell ezt a műveletet végezni és nekiláttam. Először egy másik alkotáson kipróbáltam, majd ezzel folytattam. Szerencsére jól sikerült. Bár volt egy pillanat, amikor azt hittem az egyik hullámból gyűrődés lesz, de mégiscsak kisimult. Elég gyorsan kellett dolgozni, mert a ragasztó hamar megköt. Ilyenkor vigyázni kell arra is, hogy a festmény ne sérüljön, a vizes technika miatt el ne kenődjön.

Aztán már csak a keretezés hiányzott. A keretléc középső sávját is átfestettem, hogy összhangba kerüljön a festménnyel, annak színeivel. Íme az eredmény.

 

Az eredeti megtekinthető a Soproni Képzőművészeti Társaság tavaszi tárlatán:

2011. március 20-31-ig

a Várkerület Galériában, Sopron Várkerület 19. szám alatt.

Megnyitó 20-án 11 órakor.

 

Részlet fotókért kattints a képre!

A festmény a tulajdonosnál nagyon szép környezetbe került, teljes összhangban a környezete (fal, függöny, stb.) színeivel. Természetesen a munka elkezdése előtt tartottam egy kis "terepszemlét", hogy ez így megvalósulhasson.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szabokatalin.blog.hu/api/trackback/id/tr802748850

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása